Průmyslový design

Kompostér

Kompostér a kompostovací silo jsem kreslil pod vedením svého šéfa p. Langera ještě tuží na rýsovacím prkně a až pro návod jsem se pokusil kreslit na počítači. Byla to 386ka s jednou z prvních verzí Autocadu. Pořád se vyrábí (www.kompostery.cz).



Vizualizace domu pro soutěž na 3Dsoftware:

Renderováno pomocí Cinemy4D 8.503. Díky nastavení detailní radiozity a area stínům se to počítalo přes devět hodin (Athlon XP 3200+ (Barton)) 1GB RAM). Možná je čas vyměnit hardware. A nebo software, protože při zkoušce v demu nové verze Cinemy se to na stejném PC počítalo necelé čtyři hodinky.



Konev fy. HELIOS:



Studie transformátorové pájky.

Pro vývoj takovýchto výrobků složených z více komponentů je nutné mít software zvládající kvalitně sestavy a umořňující kontrolu kolizí a tolerancí.

Finální varianta. Tohle se vyrábí.



Poštovní schrána

Tuhle venkovní poštovní schránu jste možná viděli, nebo ji máte koupenou.
Díky Pro/Engineeru se dala vyzkoušet kinematika a vychytat drobné kolize.



Konvice

Pro firmu HELIOS jsem navrhoval termokonvici. Ta zelená se vyrábí...



Sněžná lopata

Návrh sněžné lopaty.



S trochou programování lze v Cinemě kontrolovat kolize mezi objekty pro analýzu a optimalizaci balení dílů.
V tomto případě šlo o výpočty v řádech několika stovek tisíc polygonů. Díky určení maximálního počtu kusů v krabici jsme mohli upřesnit náklady na transport a jít s cenou dolů.
Samozřejmě v okamžiku kdy ještě díl neexistoval fyzicky ani v jednom kusu.